U povodu Dana jedinstvenog europskog broja 112 koji se obilježava danas, u petak je održana konferencija za medije na kojoj su se djelatnici Županijskog centra Čakovec osvrnuli na prethodnu godinu.
Županijski centar 112 Čakovec prošle je godine zaprimio od 22.032 poziva, što je porast u odnosu na godinu prije od 3,815 posto. Najviše je poziva proslijeđeno hitnoj medicinskoj pomoći, a u odnosu na godinu ranije, zabilježen je veliki pad broja zlonamjernih poziva rekao je voditelj službe Ladislav Soke.
“Broj 112 se poziva kad se desi neka hitna situacija, kad su ugroženi ljudski životi ili imovina, kad trebate pomoć vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, HGSS-a ili pomoć bilo koje inspekcijske službe.”, podsjetio je.
Centar se može kontaktirati pozivom, sms-om, te e-call-om iz automobila, a pozivatelj se odmah locira.
U prošloj godini primili su 8823 namjenska, 13160 nenamjenskih i 49 zlonamjernih poziva, od čega je zabilježeno 6507 događaja (3162 medicinskih, 2315 sigurnosnih, 828 složenih i 201 vatrogasnih). U centru radi 9 djelatnika, po dvoje u smjeni, a u tijeku godine provode i edukacije u osnovnim školama kako bi djecu naučili važnosti broja 112.
112 objedinjeni europski broj za hitne slučajeve u Hrvatskoj je uveden 11. veljače 2005. godine, a od uspostave zaprimljeno je preko 35,8 milijuna poziva.