Ulaganje u cestovnu infrastrukturu nužno je za povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu, a zahvaljujući europskim sredstvima ulaganja će ove godine biti rekordna. Pohvalili su se time na konferenciji za medije župan Matija Posavec i ravnateljica ŽUC-a Đurđica Hamer.
Županijska uprava za ceste upravlja s 462 km županijskih i lokalnih cesta. Godišnji proračun obično se kreće oko 5 milijuna eura, sada je uvećan za 2 milijuna zahvaljujući sredstvima iz Fonda solidarnosti Europske unije. Tim je sredstvima odrađeno 11 projekata s oko 15 kilometara sanacije kolnika i kolničke konstrukcije, rekla je ravnateljica Hamer.
Među njima na području donjeg Međimurja izdvajaju se sanacija dionice kanala od Preloga prema Cirkovljanu, cesta od Donjeg Kraljevca prema Prelogu, prometnica Palinovec- Hodošan, rekonstruiran je cestovni most u Maloj Subotici.
ŽUC je istovremeno s vlastitih 2,29 milijuna eura sufinancirao i druge projekte. Izdvajaju se izgradnja pješačke i biciklističke staze između Murskog Središća i Peklenice, sanacija cesta koje su u projektu aglomeracije, izgradnja kružnog raskrižja u Svetom Martinu na Muri.
Ove godine ŽUC ima u planu sufinancirati pješačke staze u Vratišincu, Oporovcu, Draškovcu, Selnici i Slakovcu, rekonstruirati dio županijske ceste u Kotoribi, izgraditi biciklističku trake između Čistijanca i Lapšine, pješačko-biciklističke staze Železna Gora – Toplice Sveti Martim, rekonstrukcija dijela lokalne ceste i izgradnja pješačko-biciklističke staze u Svetoj Mariji, sufinancirat će smirivanje prometa u Pribislavcu, Gornjem Hrašćanu, Selnici i Svetom Martinu na Muri. Na održavanje prometnica bit će utrošeno oko 2,4 milijuna eura, najavila je ravnateljica ŽUC-a.
O potrebi ulaganja govore i podaci porasta prometa na našim cestama. U proteklih pet godina broj registriranih vozila veći je za čak 15 posto. U Međimurju je trenutno oko 60 tisuća registriranih osobnih automobila, rekao je župan Posavec.
Porast prometa bilježi se i s razvojem turizma zbog čega je za dvije ceste zatražena prekategorizacija iz lokalnih u županijske. Radi se o cesti koja vodi prema Mađerkinom bregu i cesti u Frkanovcu kod Matulova grunta, dok će cesta u Kotoribi, u smjeru Murakerestura, postati državna cesta.
Međimurje se posljednjih godina, kaže župan, može pohvaliti ulaganjem u pješačko-biciklističke infrastrukture. Na postojećih 148 kilometara do kraja godine bit će dodano još 8, a isto toliko je u projektiranju, Pješačko biciklistička staza bit će izgrađena između Belice i Gardinovca, uz rekonstrukciju kolnika. Projektiraju se biciklističke i pješačke staze u Donjem Mihaljevcu, Čukovcu, potezi Črečan – Macinec, Držimurec – Turčišće, Knezovec – Mačkovec.
Niz sanacija kritičnih točaka i izgradnja novih biciklističko-pješačkih staza bit će prijavljena za sufinanciranje iz kohezijskih fondova EU, dodala je Hamer.
U tim najavljenim – budućnim projektima – tako je najavljeno je još oko 50 kilometara biciklističkih staza među kojima su Orehovica – Podbrest, Donji Kraljevec – Cirkovljan, Sivica – Podturen, Mursko Središće Hlapićina, Gornji Kuršanec – Kuršanec, a ka najskuplja navodi se biciklizička staza uz derivacijski kanal na potezu od Orehovice do Donje Dubrave, no to je – tek vizija, rekao je župan Posavec. Od budućih projekata rekonstrukcaija raskrižja Donja Dubrava – Kotoriba kao jedne od crnih točaka.
Opširnije o tome donosimo u našem informativnom programu.