11. veljače Dan je europskog broja 112. Povodom obilježavanja jedinstvenog europskog broja za hitne službe svoja je vrata otvorio Županijski centar 112 Čakovec, a o prethodnoj godini govorio je voditelj službe Ladislav Sӧke.
Djelatnici Županijskog centra prošle godine zaprimili su ukupno 23.698 poziva, dnevno 65. Od toga je namjenskih bilo 8.046, odnosno 29 dnevno, 15.590 poziva bilo je nenamjenskih i 65 poziva zlonamjernih. Iskoristivost broja je oko 34 posto, svaki treći poziv je namjenski, pri čemu su operateri najviše poziva, 77 posto proslijedili hitnim službama. Od toga, 53 posto za hitnu medicinsku pomoć, 44 posto za policiju, a tri posto vatrogascima, a ostali dio za komunalne službe, inspekcije, veterinarske službe …
Čakovečki centar broji devet djelatnika, a neprestano se radi na poboljšanju tehničkih uvjeta rada, kaže Soke. Tako su u protekoj godini uvedene novine: mogućnost lociranja pozivatelja i e-call, no njih za sad nisu zabilježili.
Broj pozivatelja operaterima je vidljiv, čak i ako ste ga sakrili u svom mobilnom uređaju. Ne vode statistiku odakle stiže najviše zlonamjernih poziva, no takvi pozivatelji, naravno, riskiraju sankcije. Osim prekršajne prijave od strane policije, ŽC može zatražiti privremeno isključenje ili pak trajno ukidanje pretplatničkog broja, iako takvu situaciju nisu imali, kazao je voditelj Centra.
Podsjetimo da je prije godinu dana Centar 112 postao je dio Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) čiji Operativni centar koordinira radom 20 županijskih centara te je zadužen u slučaju velike nesreće ili katastrofe. Centar zaprima pozive i na engleskom, njemačkom, slovačkom i češkom i mađarskom jeziku i talijanskom, a takvih su lani operateri u našem Centru zaprimili 15.
Detalje iz ŽC 112 Čakovec donosimo u našem informativnom programu!