11. veljače Dan je europskog broja za hitne službe 112, a koji je na današnji dan prije 20 godina uvela i Hrvatska. U Međimurskoj županiji nadležan je Centar 112 Čakovec koji je prošle godine zaprimio 18.438 poziva, među kojima više nenamjenskih nego namjenskih, a zabilježen je i porast zlonamjernih poziva.
Od ukupno 18.438 poziva, zaprimljen je 9.131 namjenski poziv, 9.248 nenamjenskih poziva, odnosno onih koji ne zahtijevaju hitne situacije te 59 zlonamjernih. Gotovo svaki drugi poziv bio je namjenski, a najviše su proslijedili hitnoj medicinskoj pomoći, zatim policiji, a najmanje vatrogascima, kaže Ladislav Söke, voditelj Službe civilne zaštite Čakovec.

Iskoristivost broja iznosila je 49,5 posto, a najviše, 81 posto poziva, zaprimljeno je s mobilnih uređaja, a 34 poziva i putem e-Call sustava te 24 poziva na stranom jeziku. U odnosu na prethodnu godinu, smanjen je ukupni broj poziva za 3.594, dok je iskoristivost broja porasla za 9,5 %, zaključuje voditelj Službe.
U čakovečkom Centru 10 je zaposlenih, u smjeni rade voditelj smjene i operativac, a radi se cijele godine 24 sata dnevno.
Jutros, za vrijeme kratkog medijskog druženja uz obilježavanje Dana broja 112, poziva nije bilo, a voditelj dežurne smjene Josip Vizir istaknuo je da je kod zaprimanja poziva najvažnije da operativac ostane smiren i da zna na koju žurnu službu mora poziv preusmjeriti.

Da bi operativci bili na najvišoj razini, polaze i razne edukacije, a Centar 112 Čakovec radi i na edukaciji mladih. Tijekom 20 godina postojanja ŽC 112 Čakovec, slažu se da će pamtiti nedavne lažne dojave o postavljenim eksplozivnim napravama.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 koristi se u svim zemljama Europske unije, a uveden je temeljem Odluke Vijeća Europskih zajednica od 29. srpnja 1991. godine. Dan europskog broja 112 prilika je da se još jednom istakne važnost ovog jedinstvenog broja te da se građane podsjeti na njegovu ključnu ulogu u hitnim situacijama.




