U Županijskom centru 112 u Čakovcu obilježen je Dan jedinstvenog europskog broja koji je u Hrvatskoj od ove godine dio Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske.
Iskoristivost broja prethodnih godina je konstanta, 35,8 posto, a svaki treći poziv je namjenski, rekao je Ladislav Söke, predstavnik Centra u Čakovcu.
Prošle godine Centar je zaprimio 23.885 poziva, odnosno 65 poziva dnevno, od čega su 8.542 bila namjenska, odnosno 23 namjenska poziva dnevno, 15.432 nenamjenskih i 17 zlonamjernih poziva. Najviše poziva zaprimljeno je s mobilnih linija (75,6 posto), a ostali dio s fiksnih linija pri čemu je svaki drugi poziv bio strogo namjenski.
Broj 112 koristi se u žurnim situacijama – kada je ugrožen život, materijalna sredstva ili kod prirodnih katastrofa.
- Potrebno je kratko i što jasnije navesti tko zove i odakle, što se dogodilo, koliko je unesrećenih i kakva je pomoć potrebna. Operateri tada poziv spajaju žurnoj službi koja je najpotrebnija, a istovremeno obavještavaju i sve žurne službe koje su još potrebne, kaže Söke.
Centar pozive zaprima 24 sata 365 dana godišnje.